1. Portada /
  3. Aventura't
tornar

Aventura't

Benissa té un dels termes municipals més extensos de la Marina Alta amb una orografia, unes senyes culturals i una biodiversitat que val la pena conèixer.

Per això hem dissenyat una sèrie de rutes que et poden ajudar a descobrir aquests valors d'una manera agradable.

Ruta dels Riberers o Camí Vell de València

PR- CV 388
Aquest és el camí que seguien els riberers (benissers que emigraven a València per a la recol·lecció de l'arròs a la ribera del Xúquer) en la seva forçada emigració. Pel camí podem gaudir de vistes meravelloses de la Marina Alta, construccions rurals en desús o recorreguts per la serra coneguda com la Mallà Verda i el paratge de la Font de la Mata.
Durada: 4 hores - Total km: 14km
Grau de dificultat: Mitjana
Alçada màxima: 430m
Accés: Eixida des de l'aparcament del Cementèri Municipal (a 2 km des del centre de Benissa).

Ruta d'Oltà

La serra d'Oltà és una altra de les imatges més estimades de l'orografia de Benissa amb el seu característic "dit" i la seva condició aïllada.
Durada: 2 hores - Total km: 7km
Grau de dificultat: Mitjà
Alçada màxima: 587m
Accés: Des de Benissa agafem la N-332 direcció a Alacant ia 9km. arribarem a l'accés "Calp Sud" on prendrem el camí de l'Estació FC i seguirem els indicatius de "Muntanya Oltà - Zona d'Acampada" aproximadament 2km.

Ruta de Bèrnia

PR-CV7
La Serra de Bèrnia és la frontera natural entre la Marina Alta i la Marina Baixa i la seva característica cresta determina la imatge que podem veure des de Benissa en direcció sud. En la ruta trobarem la Font de Bèrnia, creuarem la serra per l'anomenat "Forat" (buit natural a la roca) i recorrerem la vessant meridional fins arribar al "Fort de Bèrnia" que es va construir en temps de Felip II per lluitar contra les revoltes morisques.
Durada: 3 hores i mitja - Total km: 8km
Grau de dificultat: Mitjà-Alt
Alçada màxima: 850m
Accés: A 1km del nucli urbà, direcció Alacant per la N-332, agafant la carretera direcció a Xaló CV-750 ia uns 300m a l'esquerra es troba la carretera d'accés "Pins-Bèrnia" CV-749 que ens portarà fins a les Cases de Bèrnia (16km). Un cop hem arribat a les Cases de Bèrnia (final de la carretera) deixarem els vehicles i començarem el nostre itinerari a peu.

Ruta de La Solana

Al llarg del camí podrem gaudir de magnífiques vistes de diferents poblacions de la Vall de Pop o de construccions típiques en desús.
Durada: 3 hores - Total km: 12km
Grau de dificultad: Mitjà
Altura màxima: 724m
Accés: Adreça a Alacant per la N-332, agafant la carretera direcció a Xaló (CV-750) ia uns 300 ma l'esquerra es troba la carretera d'accés Pins-Bèrnia (CV-749). A 2,5Km hi ha uns pilars sobre un dels quals apareix escrit Rafalet, entrarem per aquesta pista forestal direcció a la muntanya. Aquest camí ens porta al camp de tir. Abans d'arribar a aquest, deixarem el vehicle. Davant nosaltres es troben una petita ruïna-quatre oliveres.

Ruta de les Ermites

Una altra forma de conèixer Benissa i el seu entorn natural és recórrer les ermites que jalonen les seves partides rurals: Santa Anna, Pedramala, Lleus, Benimarraig, Benimarco i Pinos. Encara que l'ermita de Santa Anna és de 1613, la majoria van ser construïdes durant els primers anys del segle XIX. Encara avui estan obertes al culte. Durant l'estiu totes elles celebren les seves festes, la millor època per visitar-les.

Ruta del Molí del Quisi

SL-CV 136
Ruta molt singular en la qual coneixeràs alguns dels edificis funcionals que mostren els costums d'abans de Benissa. El Safareig del Pou d'Avall on antigament les dones anaven a rentar la roba, l'Ermita de Santa Anna on destaca la seva façana de pedra arenisca i el Molí del Quisi, construcció hidràulica excepcional del segle XV per la seva ubicació en una zona geogràfica de secà .
Durada: 3 hores - Total km: 8,7 km
Grau de dificultat: Baixa
Desnivell: 170 m
Accés: Just davant de l'Església de la Puríssima Xiqueta trobaran un panell informatiu de la ruta, on comença i continua pel carrer la Puríssima.

Ruta de Camins de Pedra i Aigua

Aquesta ruta connecta tots els municipis de la Vall de Pop i ens permet conèixer la importància del seu patrimoni etnològic, derivat de l'arquitectura agrícola i rural, i vinculat a l'aprofitament de l'aigua del riu Xaló o Gorgos.
Durada: 5 hores 5 '- Total km: 19,5 km
Grau de dificultat: Molt Baixa
Desnivell: de baix a molt baix
Accés: Es pot iniciar en qualsevol dels municipis per on transcorre l'itinerari. La ruta es pot realitzar en diverses etapes, segons convingui en funció de les distàncies i temps estimats. Des Benissa, s'accedeix des del Convent dels Pares Franciscans. Població per on discorre l'itinerari: Benissa - Senija - Llíber - Xaló - Alcalalí - Parcent - Murla - Benigembla - Castell de Castells.