1. Portada /
  2. Descobriex Benissa /
  3. NaturSport /
  4. Senderisme /
  5. PR-CV 7 Bèrnia, PR-CV 436 Font de ...
tornar

PR-CV 7 Bèrnia, PR-CV 436 Font de Bèrnia

La Serra de Bèrnia és la frontera natural entre la Marina Alta i la Marina Baixa i la seva característica cresta determina la imatge que podem veure des de Benissa en direcció sud.

La Serra de Bèrnia, gràcies als itineraris senyalitzats, ofereix una infinitat d'excursions per a tots els senderistes i la possibilitat de caminar des de Pins fins a Callosa, Xaló i Altea la Vella. Et sorprendran l'espectacularitat de les seues formacions rocoses i el seu paisatge abancalat, que ha merescut la declaració de Paisatge Protegit. També pots veure les seues pintures rupestres, declarades Patrimoni de la Humanitat, el fort de Bèrnia, declarat Bé d'Interés Cultural, o les micro reserves de flora.

Seguint el camí d'Altea la Vella (PRV436) pots arribar fàcilment a l'ombria de Bèrnia i a Berdiola, un dels paisatges de muntanya millor conservats de la Marina. Si puges al Passet gaudiràs d'una vista espectacular de la Marina Baixa i podràs baixar a Altea la Vella pel camí de la Cova de la Serp. Aquest camí està connectat per dos punts amb la clàssica volta de Bèrnia (PR - CV 7) que et permetrà travessar la serra pel famós Forat, visitar el fort i les pintures rupestres.

PR-CV 7 Bèrnia

Dades Tècniques

• ⏱️ Durada: 03h 20' | Total km: 8,65 km
  • ❤️ Dificultat: Mitja
  • ⚠️ Desnivell acumulat: + 425 m
  • 📍 Accés: A 1 km del nucli urbà, en direcció Alacant per la N-332, s'ha de prendre el desviament a Xaló CV-750 i a uns 300 m a l'esquerra es troba la carretera d'accés a Pinos-Bèrnia CV-749, que ens portarà fins Els Cases de Bèrnia (16 km). Una vegada hem arribat als Cases de Bèrnia (final de la carretera) deixarem els vehicles i començarem el nostre itinerari a peu.

PR-CV 436 Ermita de Pinos - Font del Garroferet

Dades Tècniques

• ⏱️ Durada: 05h 15' | Total km: 12,50 km
  • ❤️ Dificultat: Media
  • ⚠️ Desnivell acumulat: + 785 m
  • 📍 Accés: A un 1 km del nucli urbà, en direcció a Alacant per la N-332, s'ha de prendre el desviament cap a Xaló CV-750 i després agafar la carretera d'accés a Pinos C-749. A una distància de 8´5 km, i just després de passar el restaurant Pinos, un camí a l'esquerra amb un indicatiu de "ermita de Pinos" ens porta fins ella.